четвртак, 20. август 2015.

3ds Max 2016 WHATS NEW


Svake godine nova verzija softvera, da li je zaista neophodno da pratimo nove verzije ili je to biznis trik softverskih kompanija?




Razvoj softvera je jedan od najvažnijih biznisa današnjice, uslovljen je razvojem hardvera i razvojem filmske industrije – što se 3ds Max-a tiče.

Obzirom da se hardver munjevito razvija logično je da i softver prati ovaj razvoj. Ono što pre dve godine nismo mogli da zamislimo da naša grafička kartica može, danas je to normalna stvar. Sa novom verzijom 3ds Max-a možemo prikazati 3D scenu na tabletu-podržana je TouchScreen mogućnost.

Filmska industrija se munjevito razvija, sve je više 3D filmova i trikova, noviteti verzija se uglavnom prave za potrebe neke filmske kompanije, a kasnije postaju deo nove verzije softvera.

Autodesk zadnjh 10 godina ima običaj da anketira stare korisnike o nedostacima u softveru i da ih ispravi u novoj verziji. Zaista lep običaj koji je omogućio lakši i brži rad u maksovom prostoru. Danas se neke operacije rade u 3 koraka umesto u 10 koraka.

Makar i male promene u novoj verziji softvera omogućavaju da brže i lagodnije prođe radni dan jednog 3D dizajnera!

Zato treba potrošiti malo vremena na instalaciju nove verzije pogotovo što Autodesk nudi besplatnu studenstsku verziju sofvera u trajanju od 3 godine.
 


Opšti utisak posle nekoliko meseci korišćenja ove verzije, je  da ona predstavlja najzad jednu kompletnu celinu. I da Autodesk sa pravom reklamira ovu verziju kao BIGGEST MAX EVER


 


 
 
 
Prvo na šta nailazimo je Welcome Screen koji omogućava automatsko kreiranje studia za snimanje
jednog predmeta,  podzemnog sveta ili HDR scene... Odlični template  za brži rad. Dobra stvar je što možemo sami da napravimo i sačuvamo Startup Template za budući rad.





Autodesk A 360 - pruža direktni pristup iz samog sofvera, omogućava on line rendering ako ste
spremni da potrošite malo sa platne kartice. Probni paket košta oko 20$.




Novi Selection Preview omogućava lakšu optičku relaciju sa selektovanim objektom. Selektovani
objekat ima plavi okvir, a kada kursor naiđe na drugi objekat ima žuti okvir. Ova opcija nas spašava bele zagrade i belog žičanog prikaza selekcija.Ova opcija može da se isključiti u Preference- Viewpots tabu. Na ovaj način vidimo objekat i kada je prekriven drugim objektom i vidimo koliko se seku. Iz iskustva preporučujem da isključite Preview Outline jer je veoma naporan u punoj sceni, dok je Selection Outline veoma koristan.





MultiTuch Screen
Ako imate odgovarajući tablet možete kontrolisati 3ds Max sa dva prsta. Ovu opciju podržavaju Wacom® Intuos 5 touch tablet, Cintiq 24HD i Cintiq Companion, a isto tako i  touch-enabled Windows 8 devices. Možete kontrolisati kretanje objekta, Zoom, Pan ili  Orbit.




U verziji 2016 postoji Phisical Camera koja je nastala u saradnji sa Chaos Group. Phisical Camera 
ima osobine prave kamere, kontrolu ekspozicije, polja dubinske oštrine, bokeh efekat, kontrou krivih ivica... Oni koji su  koristili  Vray kameru verovatno znaju njene prednosti. Na one koji je prvi put upoznaju ostaviće nezaboravni utisak. Sama mogućnost da dobijete različite rendere uz pomoć korekcije ekspozicije a bez intervencije na svetlu je već dobar adut za instalaciju nove verzije.
Zanimljivo je što je Autodesk preuzeo nešto od Vray-a.





I najzad - Open Subdivide Support - Modifier za Subdivide Smoothing otvorenih ivica. Ako se bavite poligonalnim modelovanjem znate da će vas ovaj Modifier spasiti od ručnog Subdivide procesa. Sa ovim modifaerom je 3ds Max kompletan softver.




Novitet ove verzije je Design Worspace - novi Ribbon - raspored alata koji su tako postavljeni da prate proces rada.




Nove ribone možemo pronaći na Quick Asset Tool Bar-u





Riboni sadrže različite grupacija alata.























Camera Sequencer
Mogućnost montaže maksovih kamera je ranije postojala kao Plugin a danas je deo softvera. Omogućava jednostavni Cut između postavljenih kamera, reorganizaciju animiranih klipova, a da pri tom originalne animacije ostanu sačuvane. Pored toga što štedi vreme za buduću montažu i rendering, postojeći Preview omogućava bolji uvid u animirane sekvence.




Još sitnih poboljšanja koja mogu ulepšati radni dan jednog 3D dizajnera


Pauza u renderingu:








Remove External Files:

ako vas nervira što 3ds Max stalno traži mape koje više ne koristite evo rešenja da ih uklonite












Convert Units On Merge:

najzad je omogućeno prilagođavanje jedinica mere kod Merge operacija.











Ovo su neki noviteti verzije 2016 ako vas interesuje šta još ima novo možete
pogledati na AREA sajtu.


3ds Max 2016 možete skinuti besplatno kao studentsku verziju, a rok
 trajanja licence je  3 godine  3ds Max 2016.






Нема коментара:

Постави коментар