Bez odlaganja - 3ds Max 2012!
Autodesk® 3ds Max® 2012 software donosi inspirativan novi kreativni toolsets, poboljšanje iterativnog toka rada, i ubrzano grafičko jezgro, da zajedno pomognu da se poveća ukupna produktivnost. Sa ovim izdanjem, 3ds Maks omogućava 3D umetnicima bolje rukovanje suprotstavljenih zahteva, smanjenje rokova i povećanje potrošačkih očekivanja za kvalitet.
Prilikom pojave nove verzije nekog softvera, uvek se javlja ista dilema, zadržati staru
verziju ili se potruditi oko instalacije i izučavanja nove verzije.Zbog ubrzanog razvoja softverske tehnologije ja sam pristalica novih verzija, jer svaka nova verzija donosi korisničke pogodnosti i olakšanja kod upotrebe softvera. Skraćuje vreme provedeno nad nekim projektom. Uostalom više volim novi mobilni telefon od starog.
Prvi utisak koji sam dobila instalirajući novu verziju je bio da se stvarno nešto promenilo.
Taj utisak je verovatno zbog nove Shorcut ikone koja je više plave nego zelene boje.
Za početak prijatno iznenađenje, softver se podiže duplo brže od prethodne verzije.
Promena je bila vidljiva i na drugi pogled.
- Welcome screen je najzad dobio svrhu postojanja!
- UInterfaces je zadržao svoju tamnu boju,
ali su aktivni tulovi i komande dobili aktivno intenzivno plavu kontrasnu boju.
Sada mogu da sedim normalno bez upiranja u ekran.
- New Visual Style in Viewport.
sa kojima se navigacija scenom radi bez zadrške. (Omogućava novi drajver-Nitrou
Accelerated Graphite Core). Viewport grafički sistem koji dramatično poboljšava
vizualni kvalitet i brzinu rada u Viewport-u. Olakšava rad u složenoj sceni, omogućava
rendering kvalitet u prikazu scene (!), prikaz Soft Shadows-a, Ambient Oclussion-a,
kvalitetne transparencije. Najbolje od svega je to što radi munjevito.
Viewport Configuration
Visual Style Apperance
Visual Style - nudi razne
mogućnosti prikaza scene u viewport-u:
Realistis, Color Pencil, Graphite,
Ink, Acrilyc...
- New Visual Styles in Render.
Prijatno iznenađenje je nastupilo kada sam videla da ove stilove možemo imati i u renderu!
Standardni render treba promeniti u Quick Silver i koristiti iste ove stilove.
Dovoljno je samo u Visual Style-u
eksperimentisati sa ponuđenim stilovima.
Renderi nekih stilova:
Odlična mogućnost koja se munjevito renderuje je Ambien Occlusion senčenje scene.
Dovoljno je samo u Visual Style - Realistic potvrditi -Ambient Occlusion i kontaktna senka
je u renderu. Brzo i lako bez ikakvog podešavanja svetla.
- New Procedural Substance Maps:
Novi izbor (najzad) proceduralnih mapa kojima možemo pristupiti u Browser-u
pod: Maps - Standard - Substance.
80 novih proceduralnih mapa: trave, betona, cigli, pločica, krovova, tepiha,
kože, tkanina, peska, kamena, pikovanih mapa, zemlje, granita, mermera, aluminijuma,
drveta i drugih.
Mape su dobrog kvaliteta, podobne za Tiling, realistične. Upotrebna je laka i jednostavna.
Ocena čista desetka!.
Primeri nekih Substance mapa:
Substance Grass mapa varijante:
Mapu Grass možemo sami osmisliti pomoću parametara kontrole kao što su: Tilling,
Blade lenght, Grass Amount, Hue Shift, Saturation...
Primeri Substance mapa:
Autodesk već dugi niz verzija nije dopunjavao proceduralne mape tako da će ovaj novitet
biti privilegija i starih i novih korisnika .
Ima noviteta u verziji 2012 koji mi se ne sviđaju. Pre svega, to je Help - On Line.
To znači da brzina pristupa Help-u zavisi od milosti i nemilosti Internet provajdera.
Nema nijednog novog Modifier-a, što me navodi da Autodesk razvija softver u pravcu
poboljšanja prikaza scene i rendera (što je dobro).
Hardver recomended:
- i Ray render - rendering tehnologija Mental Images
Foto realistični renedri zahtevaju dosta podešavanja i troše previše korisničkog
vremena na dobijanje kvalitetnog finalnog rendera.
Novi i Ray render omogućava kvalitetan render bez ikakvog nameštanja opcija rendera.
Kada se pokrene može u bilo kom trenutku da se sačuva render. Renderujemo onoliko koliko
imamo vremena. Ovo zvuči odlično. Sviđa mi se mogućnost predviđanja trajanja rendera.
Od podešavanja ima samo Rendering Time:
- Time: mošemo odrediti koliko će vremena trajati render,
- Iternations: mošemo oderediti koliko prolaza renderujemo,
- Unlimited: možemo prekinuti render kada god želimo.
Faze rendera jedne scene:
Upotreba je jednostavna i što se tiče materijala. Podržani su Arch&Design materijal i
Multi Sub Object materijal. Svetla moraju biti Photometric, uključen je i Day Light i
Portal Light. Exposure Control mora biti mr Photographic Exposure Control.
i Ray podržava i Self Illumination - samoosvetljenost materijala:
i Ray ne računa senke postavljene u svetlu, već senke na bazi proračuna svetla.
U odnosu na postavku snagu i količinu svetla možemo dobiti različite senke:
- Modifier ProOptimize je u novoj verziji ubrzan i poboljšan
Calculate se odvija munjevito i interaktivno.
Ovo ubrzanje olakšava rad sa terenima!
UVW - kontrola pozicije mape je sada pordžana, što znači da
možemo kontrolisati pomeranje mape tokom
optimizacije.
Nove opcije sada poržavaju kontrolu normala
poligona, što znači da tokom optimizacije
bira poligone sa istim normalama.
Novi ProOptimize štedi memoriju 25%UVW - kontrola pozicije mape je sada pordžana, što znači da
možemo kontrolisati pomeranje mape tokom
optimizacije.
Nove opcije sada poržavaju kontrolu normala
poligona, što znači da tokom optimizacije
bira poligone sa istim normalama.
- New Graphite Modeling Tool - Conform
omogućava deformisanje objekta po formi drugog objekta.
Postaviti objekat koji se deformiše iznad ili ispred objekta po kome se deformiše.
Objekat je Editable Poly.
Freeform Tab, u odeljku Surface izabrati Draw on Surface-Pick- kliknuti na drugi objekat.
Kliknuti na Conform i četkicom povlačiti po objektu (gornjem).
Veličina i pritisak četkice se mogu definisati.
Нема коментара:
Постави коментар